Saturday, July 11, 2009

LuahanHatiSeorangWanita

Jika seorang wanita menangis
dihadapanmu,
Itu bererti dia tak dapat menahannya lagi

Jika kamu memegang tangannya saat dia menangis..
Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hayatmu..

Jika kamu membiarkannya pergi,
Dia tidak akan pernah kembali lagi menjadi
dirinya yg dulu....selamanya..

Seorang wanita tidak akan menangis dgn mudah,
Kecuali di depan org yg amat dia sayangi,
Dia menjadi lemah.

Seorg wanita tidak akan menangis dgn mudahnya,
Hanya jika dia sangat menyayangimu,
Dia akan menurunkan rasa egoisnya.

Lelaki,jika seorg wanita menangis keranamu,
Tlg jangan mensia-siakannya,
Mgkn krn keputusanmu,kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu,
Saat dia menangis keranamu,
Lihatlah matanya....
Dapatkah kau lihat dan rasakan sakit yang dirasakannya?

Fikirkan....

Wanita mana lagikah yang akan menangis,
dgn murni..penuh kasih sayang,
Didepanmu dan keranamu..

Dia menangis bkn krn dia lemah,
Dia menangis bkn krn dia menginginkan simpati@belas kasihan,

Dia menangis,
Kerana menangis dengan diam-diam,
Tidaklah memungkinkan lagi..

Lelaki....

Fikirkanlah tentang hal itu....

Jika seorg wanita menangisi hatinya..
untukmu,
Dan semuanya kerana dirimu..

Inilah waktunya untuk melihat apa yang telah,
kau lakukan untuknya..
Hanya kau yang tau jawapannya....

Pertimbangkanlah....

Kerana suatu hari nanti,
Mungkin akan t'lambat untuk menyesal,
Mungkin akan t'lambat untuk minta 'MAAF'.

46 orang sayang cikyana:

Rara said...

amboi sedihnya entri . kenapa ni ? hihi

aien~s corner said...

mdlm LuahanHatiSeorangWanita...~~ngee

CikYana(",) said...

Rara:
lalala
sedih ke?
xdela sgt..
juz meluahkan ape yg terpendam
hihihihi

CikYana(",) said...

aien's corner:
ngeh2
tau xpe
:P

bella said...

sangat menyentuh perasaan la sis..
tapi memang betul..
bella nie jenis ego giler..
tapi bile dengan si die ego bella jatoh n senang sangat menangis sebab die..
kadang2 rase macam diri nie lemah sangat2..

AyanaAsham said...

hoho...bile bace teringat plak
agak lame juge Ayana x nangis...hehe

RobinHood said...

Dasyat betul...
Len Kali Kalau Robin Jumpa Apa Pompuan Nangis...
Walaupun x Kenal Robin Akan Pegang Tangan Dia!
;p
(sure kena sepak! )
hahahahah

miss ubi said...

ubi sokong...

nofeel said...

salam...
panjangnya luahan hati cik yana..
ni yang sedih nih.. lolx.
klu saya .. saya.. saya...
x tau ,, sebab saye x pernah pon..:) lalala..

najwa hazirah halmi said...

mengaperkah...???
cm sdey jer..
aDOI2...wa xtau citer nyh..
=(

UXOP said...

Salam Yana..

Wahh..hebatnye puisi ni..

Ttpi menangis kerana igtkan dosa pahala itu lah yg sepatutnya..bukan snng nk menangis depan Allah ni..

cik intanurulfateha said...

.sis, r u oke?
.seems like u r not

noor afzan said...

touching la rasa~
sob2..

-- [ 4nkEl r4p ] -- said...

cik yana.. sabar lah..tak semua impian kita termakbul..sebab itu hiup orang kata berliku2 kalau lurus tak adventure.. so kita kena la tempuhi advanture tu ngan hati terbuka.. igt segala yang hilang tu ada pegantinya..

**dan kepada cinta yang telah pergi itu kita relakanlah ia semoga Allah mengantikan cinta baru yang lebih baik..

*** love is nothing without hope
*** love is nothing without trust

[ statement di atas orang kata arrr bukan ankel kata :-" lalalalala \:d/ ]

CikYana(",) said...

bella:
tula pasal bella
kte ni selalu lemah dpn lelaki kn
huhuhuhu
xpe2..cool down
:)

CikYana(",) said...

AyanaAsham:
owh yeke?
so..ape lagi
meh nanges berjemaah la
hihihihi

CikYana(",) said...

RobinHood:
bkn setakat kena sepak
lempang..tampar sume kna
lalalala
sooo be careful :D

CikYana(",) said...

Miss Ubi:
sokong ke?
hihi maceh2

CikYana(",) said...

Nofeel:
hihihi
meluahkan ape yg terpendam jer
huhu..kalo pendam lme2 leh jd stress
hahaha :D

CikYana(",) said...

Najwa Hazirah Helmi:
sedey?
xdela sgt..hihihi
jz melepaskan perasaan je

CikYana(",) said...

Uxop:
hihihi
betul 2 abg uxop
yana setuju 100%
huhuhuhu

CikYana(",) said...

cik intanurulfateha:
hmm i think
so far i'm oke
even not 100% oke

CikYana(",) said...

noor afzan:
mmg touching
sob2

CikYana(",) said...

ankel rap:
lalala
yeke kte2 di atas bkn dr ankel rap?
hahaha cm xcye jer
pape pun..tengs ankel rap
:)

.:kiwi-buLan:. said...

sis im touched!isk..mendalam entri nie

eKyN said...

ha ingat tu para lelaki..haha
jgn sampi nyesal..

n_n

namaharuman said...

waaaa...suke this post! sgt betul! para lelaki perlu baca! huhuhu

CikYana(",) said...

kiwi_bulan:
mendalam ek?
sis tulis n3 ni dgn pnh perasaan
hihihi

CikYana(",) said...

eKyN:
lalala
tau xpe
kang menyesal xsudah lak

CikYana(",) said...

namaharuman:
tau xpe
kaum lelaki mmg kena baca
ngeh2
:)

-gardeniaboy- said...

xsemua sama

CikYana(",) said...

gardeniaboy:
mmgla xsume sama
n cikYana pun xmksdkn sume laki cmtu
hihihihi

Eazy Izzuddin said...

sedihnye kak....

CikYana(",) said...

Eazy Izzuddin:
sedey kn
huhuhuhu

p/s:windu nye kt eazy

~floha~ said...

mintak2 suamiku bace pe yg cik yana post ni..hehehehehe

CikYana(",) said...

Floha:
hehehe
suh la suami tieha baca
:)

POSH76 said...

sis suker jer nangis haha...

mantz said...

Jika bersedih, pandanglah ke langit, ingatlah Allah masih ada....jika keresahan, renungilah ke dasar hati, yakinlah Allah mencipta hati...jika berputus asa, lihatlah sungai yang mengalir walau dihalang batuan keras...Jika kecewa lihatlah hakikat alam semesta, percayalah Allah maha berkuasa...jika rasa tersisih, lihatlah purnama di malam sepi, yakinlah Allah tidak akan membiarkan kita sendiri...jika segalanya tidak pasti, serahkan pada yang MAHA MENGETAHUI yang tersirat mahupun tersurat..moga jawapannya kan kau temui..."

CikYana(",) said...

posh76:
no..i'm not
mne de suke nanges2
:P

CikYana(",) said...

mantz:
wah
mendalam sungguh luahan di atas
huhuhu
pape pun..mekasih ye :)

HuSna aNaK EnCiK aZaHaR said...

mmg sgt mendlm luahan hati seorg wanita ini..
hati wanita cukup mudah tersentuh lebih2 lagi melibatkn yg tersyg..=)

CikYana(",) said...

Husna anak Encik Azahar:
huhuhu
tau xpe
mmg sgt2 mendalam
:)

Kotak Hati said...

akak kenelah happy2 slalu..hu3
sowylah ari tu x dpt g stadium sebb ade aktiviti koko..wajib coz de perasmian..hu3

CikYana(",) said...

KotakHati:
akk mmg happy2 selalu
luahan hati 2 sje2 je akak wat
lalalala

it's ok la wan
huhuhuhu

eNaSaN said...

cik yana...


it's really toucHing...udah..wawawaw ttber rase cam nk kuar air mata..


semuanyer ade betulnya...so guys..please2 don't ever make woman outhere crying...



jaga hatinya..peliharalah mereKa...








p/s diri ini slalu rase cam nk nangIs...

CikYana(",) said...

eNaSaN:
cool dear
hihihi
i'm ok here