Tuesday, February 3, 2009

BeRciNta TiDak BermaKnA MeMiLiKi

Janganlah kau angkuh melaungkan…
Si dia kepunyaanmu…
Atau kau kepunyaan si dia …
Kerana hakikatnya…
Kita tidak pernah memiliki sesiapa…
Walau sekeping hati seorang insan…
Tidakkah kau sedar…
Hukum alam menyatakan…
Menyintai tidak semestinya memiliki?…
Janganlah kau angkuh melaungkan…
Si dia kepunyaanmu…
Atau kau kepunyaan si dia …
Kerana hakikatnya…
Kita tidak pernah memiliki sesiapa…
Walau sekeping hati seorang insan…
Tidakkah kau sedar…
Hukum alam menyatakan…
Menyintai tidak semestinya memiliki?…
Manusia pandai berpura…
Berlakon di pentas dunia…
Dan bertopeng menutup rahsia..
Tetapi hati…
Tidak pernah berdusta pada empunya…
Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya…
Tidakkah kau sedar…
Mungkin si dia melafazkan…
Ungkapan cinta padamu…
Tetapi hati dan perasaannya…
Tidak pernah berniat begitu…
Dia hanya berselindung…
Di sebalik sejuta alasan…
Dan kau…
Begitu jujur dan setia menyintainya..
Sehingga terlupa..
Hukum alam menyatakan..
Menyintai tidak bermakna memiliki..
Sesungguhnya…
"Aku tidak pernah memiliki dirimu…"
"Dan kau jua tidak memiliki diriku."
Mengertilah…
Kita sebenarnya kepunyaan..
Yang Maha Esa…
Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita…
Kecuali Dia…
Dia mengasihi hambaNya…
Dia memiliki hambaNya…
Dan ke pangkuan Dia kita akan dikembali……


Aku Sendirian

ya!

aku sendirian

sendiri dalam sedihku

mengapa

mengapa sekeras apapun aku berusaha

hanya untuk menjadi baik,,bukan

yang terbaik

itupun tak bisa kudapatkan

mengapa

sekeras apapun aku berusaha

dari kecil hingga sekarang

tak pernah aku menuai pujian

andaikan ada sebuah harapan kecil bagiku

untuk bisa membanggakan mereka

ternyata mereka hanya menganggap prestasi

atau

pencapaianku itu biasa saja

tak ada gurat bangga

lalu

untuk apa aku berusaha???

sekeras apapun usahaku

aku hanya akan menuai kritik

atas hasilnya

aku benar benar sendiri sekarang

tanpa siapa siapa kecuali Allah di hatiku

dan 2 malaikat yang selalu setia

mendampingiku

mengapa apapun yang kulakukan

malah sering mendapat cela???

aku sudah benar2 lelah


::AKU BENAR-BENAR LETIH::

::DAN TIDAK BERDAYA LAGI::

::MAAFKAN AKU YA!!!::

::THANKS FOR EVERYTHING::

p/s: sorry ye kwn2 blogger ku sekelian..akhir2 ni..Cik Yana agak beremosi la..

So Cik Yana jadikn blog ni tempat tuk meluahkan nya..Cik Yana agak bingung dan keliru tika

dan saat ini..

So sorry oke..andai kalian x suka:(

::Thx kpd sesape yg mengerti perasaanKu ini::

17 orang sayang cikyana:

sparkystar said...

kenapa cik yana letih n tak berdaya lagik???

CikYana(",) said...

inchik sparky??
knp??sbb cik yana xpenah dihargai..nmpk je cm cik yana hepi..tp sbnrnye cik yana suka dlm duka tau..kdg2 tiap2 mlm cik yana nangis..tp xde org pun sudi nk pujuk n hiburkan ati cik yana nie..so cik yana tahan n pendam sorang2 je..

helena's said...

cikyana,,sy rase macam paham ape yg awk rase,,sebab sy pun penah rase macam tu,,sampai saat ni pun..sedih bile diri tak dihargai..

CikYana(",) said...

Cik Helena:
nasib kte sama je..bersabar dn bertahan jela..

PJ selamba said...

erm
ni kalau dah bercinta dan saling mencintai
tapi...
lebih malang kalau saling cinta mencintai,
tapi tak dapat bersama...
kira cinta terhalang la...
ini ayat pj,

'sayang tak bermakna dapat bersama'

dalam makna tu...
renung²kan

CikYana(",) said...

inchik pj:
tau xpe..cik yana sbnrnye amat2 tkut skrg nie..sbb 2 cik yana x mengharapkn pe2..biarlah Tuhan yg tentukan nye,tul x?

PJ selamba said...

erm...betul²

pink_butterfly said...

sama ada bsama atau tdk, kita trima saja...

ALLAH pasti dah tentukan yg tbaik utk stiap hamba2Nya...

CikYana(",) said...

inchik pj:
tau xpe..inchik pj da de makwe lum?

cik rama2:
btul 2..kte hnye sekadar merancang..jodoh kita telah ditentukan oleh NYA..

pink_butterfly said...

yaa, btul tu cik yana...

cuma bdoa Allah tetapkn jodoh yg tbaik utk kita...

walaupn bkn bsama dgn 'dia'...

CikYana(",) said...

Cik Rama2:
insyaALLAH..amin..
tima kasih ye cik rama2..
bertuah dpt knal n jd kwn cik rama2..

- Gie - said...

jgn sedih2...

g rs g tau sbb ape..
n fhm sgt2 sbb ape..

xksh pn psl nk luahkan kat this blog..
lgpn..this is ur blog kn..
u deserve to do whatever u like.. kan..?

da2..jgn sedey2 k!

CikYana(",) said...

Gie:
thx 4 ur support:)
nnt gie blik ble2..de mse kte g lepak king nk2..huhuhu

cIk pEnNa said...

sedih nye yana..

CikYana(",) said...

Cik Penna:
2la pasal..rse sedih yg amat sgt bile diri ini x dihargai..

Erieq said...

cik yana tak boleh layan kan perasaan sangat.,cik yana kena elak kan dari denga lagu yg sedih2.,jgn baca cerita atau ape2 yg sedih.,yg paling penting cik yana jgn biarkan diri cik yana dalam kesunyian.,cari la kawan2 untuk hilangkan kesunyian mcm borak2 ker.,cik yana kan kuat.,batul tak :)

CikYana(",) said...

Inchik erieq:
thank u..inchik erieq mmg kwn yg baik..nsb baik kwn2 blogger cik yana ni baik2,caring,penyayang..thx yer