Friday, January 30, 2009

Sepi Sekeping Hati

Dingin malam seakan mengigit hati..
Nan sepi tersisih di pinggir derita..
Tanpa berteman..
Tanpa kemanisan..
Sendirian..
Di temani dian malam yang kian
kelam cahayanya..


Suci sekeping hati ini..
Ingin sekali ku khabarkan padamu..
Yang hadir tiap detik hanya kelukaan..
Mungkinkah ada pengertian antara kita?..
Kau pernah terluka dan aku jua..
Sama-sama merasa pedihnya..

Aku menangis kerana dia..
Tapi....
Kehadiranmu..
Membawa khabar gembira yang dulu hilang..
Niatmu nan suci itu..
Tak ingin ku pinggirkan..
Namun....
Menganyam angan denganmu..
Bagai satu mimpi..

Bagaimana dapatku nyatakan..
Diri ini tak seindah bidadari impianmu..
Terasa kerdil menyulam kasih itu..
Namun...
Aku rela..
Walau secebis ruang hatimu..
Kau simpan untukku..

Kelam malam kian menyedarkan aku..
Tak usah leka..
Yakinilah aku..
Hati ini kan ku simpan untukmu..
Andai kau sudi di sampingku..
Dan selalu setia..
Hanya untukmu..
InsyaALLAH..
amin..

17 orang sayang cikyana:

cIk pEnNa said...

Hye Cik Yana..
;)

CikYana(",) said...

cik penna: hye2

PJ selamba said...

lagu apa pulak ni cik yana oi...

~ujicham~ said...

cik yana.. utk sape ni... puitisnye. buruntungle jejaka tersebut.

sparkystar said...

fuyooo..wat sndiri ker nie,wawawawa..pndai nye..

CikYana(",) said...

inchik pj: bkn lagu la..luahan hati cik yana nie

pn.uji: utk seseorg la..hihihi..hrp2 jejaka tersebut phm la mksd puisi ni:)

mr.sparky: haah wat sendiri la..ingat senang ke..bole la skit2

~ujicham~ said...

cik yana.. kena la mention nama.. klau laki to slow, mana nak paham.. hehehe.

sparkystar said...

ada bakat yg tpendam rupanye ekk,bgus2..

CikYana(",) said...

pn.uji: kalo dia tau perasaan cik yana pd dia..mst dia akn phm nye..lgpun da byk kali bg hint kt dia..

mr.sparky: bole la skit2:)

~ujicham~ said...

eh lupa plak.. cik yana dah ada bf. mesti utk dia kan.. sori.. igtkan utk org lain.. lupa plak. hehehe. jgn marah.

CikYana(",) said...

pn.uji: hehehe tau xpe..tp cik yana ngan bf skrg berjauhan la..da dkt 8bln xjmpe..ntah dia ingat kt cik yana lg ke x..

sparkystar said...

haah la,pn uji kumen gak..puisi tu tuk bf cik yana yg cik yana cite ari tu eh??

CikYana(",) said...

mr.sparky: utk bf cik yana??mgkn la kot..da 8bln xjmpe ngan dia..keep in touch ngan dia pun jrg skali..ntah dia ingat kt cik yana ke x..xpela..ade jodoh ngan dia..alhmdulillah..kalo xde..redha jela..

PJ selamba said...

luahan hati ke?
nasib baik bukan lagu...
kalau lagu mesti dah kena reject...ekekeke
ngaaaa
larikkkk!!

CikYana(",) said...

inchik pj: ewah2..suka suki je nk reject yer..nk kena nie....

nurul-h said...

cik yana, very the puitis..

jangan la kata bf cik yana camtu, im sure he will always remember you.. sian dia kalau dia baca cik yana cakap camtu..

insya Allah ada jodoh :)

CikYana(",) said...

cik nurul: ni luahan hati cik yana pd dia..cik yana cme hrp dia fhm n mengerti je..