Friday, December 12, 2008

Movie Yg Aku Nk Tgok..



LOS DAN FAUN

Filem ini mengisahkan mengenai dua orang budak kampung seorang budak melayu dan seorang budak serani berketurunan Portugis, dari dua keluarga miskin di Melaka iaitu Carlos Rodrigo dan Ahmad Faun Bin Sulaiman.

Mereka telah mengambil keputusan untuk berhijrah ke Kuala Lumpur untuk mencari tempat mereka di dunia ini. Berbagai kerja mereka cuba lakukan tapi kejujuran Faun selalunya membuatkan mereka dipecat.

Tetapi semuanya berubah apabila Faun pada suatu hari telah membantu tuan empunya kedai yang baru saja memecat mereka, kehilangan dompet beliau lalu dibantu oleh Faun yang tahu dimana kedudukan sebenar dompet tersebut.

Kemahiran Faun didalam mencari benda-benda hilang dengan menggunakan ‘power of deduction’ telah membolehkan mereka membuka suatu perniagaan baru yang difikirkan oleh Los yang bijak dalam bidang pemasaran ini.

Perniagaan mereka makin maju hari demi hari, duit mencurah curah tiada henti mencari bantuan mereka. Pengiklanan servis mereka yang pada mulanya hanya sekadar iklan kecil dalam surat khabar sehingga ke iklan di tv dan radio.

Pada suatu hari ada seorang Datin yang menonton iklan mereka memerlukan pertolongan Los dan Faun dalam menjejaki semula jam tangan yang telah hilang bernilai RM40 juta peninggalan suami beliau yang telah meninggal dunia. Tapi dengan tiba-tiba kehebatan Faun dalam mencari klu-klu untuk menjejaki jam tersebut seolah tidak berjaya.



BOLT..DE CUTEST DOG<3>



BEVERLY HILLS CHIHUAHUA


Chloe seekor anjing Chihuahua yang diisi suaranya oleh Drew Barrymore tinggal di Beverly Hills dengan kehidupan yang sangat mewan dan sangat dimanja oleh pemiliknya tiba-tiba harus menghadapi kerasnya kehidupan jalanan Meksiko yang panas. Ia harus menghadapi sejumlah tantangan dan rintangan agar dapat pulang ke rumahnya.

Chloe yang terpisah dari tuannya tersesat dan tak bisa menemukan jalan pulang. Mau tak mau, Chloe yang semula manja harus membiasakan diri dengan pergaulan anjing-anjing jalanan di kota itu. Untungnya ada Delgado seekor anjing gembala Jerman dan si kecil Papi yang tak kenal lelah membantu Chloe menemukan jalan pulang.


GSC MEGAMALL KUANTAN..

HERE I COME DIZ 19TH DEC 2008..


6 orang sayang cikyana:

Siti Fatimah Nabihah said...

hehe.. ct pun tringin nk tgk! huhu.. sume citer2 menarik kan?? hahaha...^^

CikYana(",) said...

tau xpe..
jom kte g tgok rmai2=)

- Gie - said...

kakya kene tgk los n faun..best gler ok! dlm panggung aritu riuh gler..best2..

Siti Fatimah Nabihah said...

ok kak! jom2 kta tgk ramai2. . hehe^^

CikYana(",) said...

gie:2ah..kakya nk tgok la nie
ct:jom la..

Siti Fatimah Nabihah said...

dgr kta g citer lost n faun best. then nk p tgk la esk.. hehe